Overzicht in jouw administratie

Houtje-touwtje administratie

Definitie: Een houtje-touwtje oplossing is een niet-optimale oplossing. Het is enigszins acceptabel, maar zeker voor verbetering vatbaar.

Veel ZZP’ers en praktijken werken nog op de houtje-touwtje manier. Met programma’s zoals MS Word en MS Excel wordt dan provisorisch een administratie opgezet. Er komt echter een omslagpunt, waarbij het werk toeneemt en daarmee helaas ook de kans op fouten.

Openstaande facturen

Weet jij welke facturen nog niet betaald zijn? Of vind je het lastig om daar goed het overzicht op te houden? In dat geval is de kans groot dat je inkomsten misloopt.

Het is van belang dat je overzicht hebt over welke facturen niet niet (geheel) zijn betaald, de openstaande facturen. Daarmee kun je namelijk actie ondernemen door telefonisch contact op te nemen met de klant, het sturen van een betalingsherinnering of zelfs een incassobureau in te schakelen. 

Openstaande afspraken

Het nakomen van afspraken geeft de (potentiële) klant een vorm van zekerheid. Wanneer je niet op tijd op een afspraak verschijnt, dan loop je het risico een potentiële klant al in een vroeg stadium te verliezen.

In de administratie wil je daarom overzicht hebben over de gemaakte afspraken, actiepunten en taken.

Klok - Timing is everything

STAP OP TIJD OVER!

Als je dit nu leest dan ben je in waarschijnlijk al toe aan professionele administratie software. Bedenk dat je de overstap beter iets te vroeg dan te laat kunt maken, want wanneer je het eenmaal (te) druk hebt dan is er minder tijd om je te verdiepen in een nieuw programma. Kies het moment van overstappen dus zorgvuldig!

WIL JE MEER OVERZICHT IN JOUW ADMINISTRATIE?

Je kunt jouw administratie gemakkelijk doen met behulp van de module Facturatie. Heb jij interesse in deze module klik dan s.v.p. op de onderstaande knop.

Hoe krijg je meer overzicht in jouw administratie met de WIZZkit?